Szabályokkal próbálják megtörni a Kawasaki uralmát

2017.10.27. 12:12

A Superbike világbajnokság az elmúlt években egyetlen dologról szólt: sikerülhet-e megvernie a Ducatinak az elképesztő fölényben lévő Kawasakit? Mivel a válasz folyamatosan nem volt, a versenyek végeredménye kezdett némileg elsivatagosodni, ezért a szervezőbizottság fontos szabálymódosításokat jelentett be.

Rea és a KRT Kawasaki
Rea és a KRT Kawasaki

Ilyen lesz a maximális fordulatszám szabályozása - ettől azt várják, hogy jobban kiegyenlíti a gyári és a privát csapatok közötti erőkülönbségeket, mint a mostani szívóátmérőre és a légszűrőre vonatkozó előírások. Ezek ugyanis éppen a Ducatit fogták be legjobban, ugyanis ők használnak csak két hengeres blokkot, amelyeknek 1200 köbcenti a felső határa. Ahhoz viszont, hogy a fordulatszám-maximum ne kizárólag a Ducati felzárkóztatására szolgáljon, márkánként más és más felső határt jelöltek ki, figyelembe véve a motorok végsebességét, köridejeit, pilóták számát és rengeteg más tényezőt. Ennek eredményeként típusonként más felső határt adtak meg a Ducatik így 12 400-ig, a Kawasakik 14 100-ig, a Honda 14 300-ig, a többiek pedig 14 700-ig foroghatnak. A szabályok betartatásához központi adatgyűjtő kerül mindegyik motorra.

Marco Melandri a Ducatival
Marco Melandri a Ducatival

Valószínűleg lesznek olyan csapatok, akik a tartósságra hivatkozva nem mennek el a plafonig, de ez lehetőséget ad a nem gyári alakulatoknak, például a privát Kawasakik képtelenek voltak olyan fordulatszám elérésére, mint amit Sykes és Rea gyári gépei tudtak.