Ez a Ducati Panigale V4

2017.11.06. 13:51

A Ducati új modellje történelmi mérföldkő, ha a limitált kiadású MotoGP-replika Desmosedici RR-t nem számoljuk, ez a cég első négyhengeres sportmotorja. A blokk 1103 köbcentis, a legnagyobb teljesítménye 214 lóerő, csúcsnyomatéka pedig 120 Nm. Azonban ha felteszünk rá egy titán Akrapovic dobot és hozzáhangoljuk az ECU-t, akkor már 226 lóerőt préselhetünk ki belőle.

A Desmosedici Stradalénak keresztelt blokk szokatlan, úgynevezett Twin Pulse gyújtású, vagyis 0-90-290-380 fokoknál van tűz, tehát úgy működik, mintha két V2-esből rakták volna össze. A Panigale V4 szárazon mindössze 174 kiló, de menetkészen sem több 197-nél, vagyis súly-lóerő aránya meghaladja a mágikus 1:1-et.

A Panigale V4 a V2-es elődhöz hasonlóan a blokk köré épül, az alumínium váz lényegében az airbox-ot és a kormánynyakat tartja, minden más a motorhoz kapcsolódik. Az alapmodell 43 mm-es Showa Big Piston villával és minden irányba állítható Sachs rugóstaggal készül, valamint a kormánygátló is a Sachs-tól származik.

Készül viszont egy S modell is, elektronikus Öhlinsekkel (NIX30-as villa és TTX36-os rugóstag), líthium akkumulátorral, Marchesini kerekekkel, magnézium-ötvözet segédvázzal (az alapmodellen ez alumínium), így körülbelül egy kilóval könnyebb, mint az alapváltozat.

Elektronikából mindent belepakoltak, amit 2017-ben el tudunk képzelni - ezek közül talán a mindkét irányba működő gyorsváltó és az oldalgyorsulás-szenzorral is ellátott kanyar-ABS a legérdekesebbek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.