Rendesen megfésülték a Tigriseket

2017.11.07. 11:04 Módosítva: 2017.11.07. 11:04

A Triumph óvatosan frissíti 2018-ra a Tiger vonalat. A 800-asok változtatásai nem látványosan, de attól még ez a ráncfelvarrás túlmutat az új szín + kicsit élesebb idomok szinten. A blokk ugyan nem változik, ahogyan a 95 lóerős teljesítmény sem, de rövidebb lett az egyes fokozat, illetve az elektronika hangolásának köszönhetően közvetlenebbül reagál a háromhengeres. Átdolgozták a kipufogót is, illetve az öt fokozatban állítható szélvédő is új.

Elektronika szinten újdonság az Off Road Pro üzemmód, amely csak az XC modellekhez jár - ezzel kilőhetőek a különböző segédrendszerek, melyek extrém terepezésnél hátráltatnák a gyakorlott sofőröket. Ezeken felül új a ledes fényszóró, finoman átszabták a műanyag elemeket, illetve felszerelték rá a Street Triple 765-ből is ismert TFT műszerfalat. A kezelőszerveken is módosítottak, a kormányra egy kis joystick került, amellyel a menüben lehet navigálni - ez is a Street Triple-ből származik. A sok elektronikai módosítás mellett szemmel látható, mechanikai elemeket is lecseréltek - ilyenek az első féknyergek, melyek 2018-tól a Brembótól érkeznek.

Hasonló frissítésen esett át a Tiger 1200 család is - vegyük észre a névváltást, már nem Tiger Explorernek hívják. Egyfelől ott van a 10 kilós súlycsökkentés, ami igazán ráfért a típusra, illetve ezen felül 100 további apró fejlesztést vittek be. Ilyen az új TFT műszerfal, a le- és felfelé is működő gyorsváltó, a kulcs nélküli indítás, a ledes világítás, a kanyarfény, a frissített tempomat, és az átdolgozott, gombbal állítható szélvédő. Ezen felül a Tiger 1200-ba is bekerül a kanyar-ABS és az Off Road Pro mód.

A 800-as és a 1200-as Tigerből egyaránt hat-hat különböző változat készül, két közúti és négy offroad modell.