Köbcentit növelt a BMW: itt az F 750 GS és az F 850 GS

2017.11.09. 16:43

Mintha a gyártók már kimaxolták volna a nagy túraendurókat, ezért most a középkategóriában izzott fel a harc. A BMW ebbe a mezőnyben két típust indít, a teljesen új BMW 750 és 850 GS-t.

A két modell továbbra is azonos alapokból dolgozik, de a mérnökök más-más irányból közelítették meg a feladatot. A 750-est olyan motorosoknak fejlesztették, akik szeretik a túraendurókat, de kedvelik, ha a nyereg nem a lövegtornyok magasságában van, és legfeljebb laza terepre merészkednek. A 850-est ezzel szemben tapasztaltabb pilótáknak szánják, akik ki tudják használni a komolyabb futóművet és a nagyobb teljesítményt.

Mindkét motorban az új kéthengeres, 853 köbcentis blokk dolgozik, de eltérő a teljesítményük: a 750 GS 77 lóerőt (korábban 75 volt) ad le, míg a 850 GS-nél 95 ló áll rendelkezésre (a kifutó F 800 GS 85 lóerős volt). További újdonság, hogy a a korábban párhuzamosan járó dugattyúkat 90 fokkal elékelt csapokra szerelték, a rezgések elnyeléséről pedig két kiegyenlítőtengely gondoskodik. A lánckerék kihajtása is a másik oldalra került, ahogyan a kipufogót is áthelyezték.

Új a váz is, sőt a futóművet is áthangolták. A 750-es továbbra is hagyományos, 41 mm-es villával érkezik, melyhez feláras extraként megvásárolható az elektronikus állítás. Az F 850 GS villája fordított. A kerek is eltérőek, a 750-es öntött felniket kap, elöl 19-es méretben, míg a 850-es küllős ráfokon gurul, az első kereke pedig 21 collos.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.