Éppen a negyvenedik Dakart fogja elbukni a KTM?

2017.12.05. 14:31

A futárokon és a mániákusokon kívül a motort már mindenki letette, a jövő évi újdonságokat bemutatták, a versenyszezon véget ért, motorbuzinak egyetlen pótcselekvés marad télre, a Dakar.

KTM-450-Rally-2017-Dakar-Rally-44

Egy hónap múlva indul a világ legnagyobb szabású offroad versenye - és ha ez nem lenne elég, a 2018-as lesz a 40. Dakar Rally. A nyomvonal Peruból indul, és Bolívia érintésével Argentínában ér véget. A Csendes-óceán partjáról, Limából rajtolnak, felmásznak az Atacama-sivatagba, Huacachina után nekiugranak a homodűnéknek, majd felszenvedik magukat La Pazba, ahonnan a motorgyilkos Uyuni sós fennsíkon keresztül haladnak délre, végigzúznak az Andok argentin részén, végül Córdobában befutnak a célba - mindezt két hét alatt.

A KTM idén zsinórban a 17 győzelmére készül, a Honda viszont mindennél közelebb jár ahhoz, hogy megtörje az uralmukat - Sam Sunderland (tavalyi győztes) és Toby Price (2016-os győztes) mindent megtesznek, hogy ismét övék legyen az első hely, de a Honda elképesztően jön fel - már tavaly is nyerhettek volna, ha a negyedik etapon szabálytalan tankolás miatt nem kapnak a pilótáik egy-egy óra büntetést.

A Honda gyári versenyzője, Joan Barreda fantasztikus tehetség, tavaly például övé volt a legtöbb szakaszgyőzelem, de mintha eddig hiányzott volna mögüle a könyörtelen és célratörő csapatstratégia - ez egyébként a KTM egyik legfőbb fegyvere, ahogyan tartalékolnak, terveznek és néha elengednek szakaszokat, hogy aztán sokszor a többiek hibáira építve nyerjék meg a versenyt - ez történt például tavaly is, amikor a Price kiesése után a kiváló, de nem korszakalkotó tudású Sunderland sokszor biztonsági játékra építve, a hondások büntetésének köszönhető előnyét higgadtan beosztva nyert.

2018-dakar-rally-route



Ha valakinek a két nagy csapat, a KTM és Honda nem elég szimpatikus, simán találhat kisebb kedvencet, ott van például a Yamaha és a Husqvarna - az utóbbi egyébként a KTM B-csapata, rutinos öregfiúk kapnak átmatricázott gyári versenygépeket. Sőt, náluk is vannak még izgalmasabb kedvencek, a privát pilóták - akik között idén is számos magyar lesz, Horváth Lajos, Dési János, Gyenes Emánuel és Saghmeister Gábor megérdemlik a szurkolást.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.