Villany hajtja az olcsó café racert

2017.12.08. 15:20

Újabb szereplő készül belépni az elektromos motorkerékpárok piacára. Ezúttal érdekes koprodukcióban készült két egész jó formájú café racer. Pablo Baranoff spanyol formatervező társult be az orosz származású Alex Guliyants vezette kínai East Gemhez. Vagy ha úgy ismerős, a Denzelhez.

 

Baranoffnak jelentős tapasztalata van villanybiciklik tervezésében, de azért ez teljesen más műfaj. A cél az volt, hogy olcsósága ellenére is jól kinéző gépet alkossanak, ami nagyrészt sikerült is. A dizájner állítólag hetekig csak egyedi építésű café racereket tanulmányozott a neten, amelyekből persze ihletet is merített, de nem valami meglévőt dolgozott át, hanem teljesen nulláról kezdte a rajzolást.

A végeredmény egy - vagyis rögtön két – olyan café racer lett, amelyek a műfajra jellemző klasszikus stíluselemeket a modernebb vonásokkal vegyítik. Így a kerek lámpa és a kormányvégeken elhelyezett tükrök mellé szögletes tank jutott (ami itt inkább csak dizájnelem), a vázba pedig egy jó kis V2-es helyett villanymotort faragtak.

A nem túl fantáziadúsan Honda Model Electric Cafe Racer 1 és 2 névre keresztelt gépeket a 125 köbcentis benzinesek riválisának szánják. Villanymotorja 7,5 kilowatt, vagyis nagyjából tíz lóerő teljesítményű, ezzel 100 km/h körüli végsebességre képes az állítólag 73 kilogrammos motorkerékpár. Lítium-ionos akkucsomagja egy töltéssel 120 kilométerre elegendő, de a fékenergia visszanyerésével növelhető a hatótáv.

Az East Gem már előrendeléseket is fogad a kétféle café racerre, az első példányokat pedig Újév napján szállítják le. Az ötezer dolláros árért (1,34 millió forint) ötéves garancia is jár.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.