Hatalmas visszahívást rendelt el a Brembo a csúcsfékeinél

2018.01.02. 09:52

A Brembo egyik csúcs-főfékhengerét érinti az olasz cég legnagyobb visszahívási akciója. A PR16 típusú radiális főfékhengerről van szó, melyet leginkább az M50 monoblok nyereggel szoktak párosítani - jelenleg ez az egyik legkomolyabb féknyereg, a Panigalétól a 1290 Super Duke R-en és az Aprilia RSV4-en át az MV Agusta F4 RR-ig szinte minden csúcsgépen ezt használják.

brembo-pr16-10B29149-master-cylinder

A Brembo jelentése szerint a fékhenger dugattyúja eltörhet, amely miatt csökkenhet, sőt, akár meg is szűnhet a fékhatás - igaz, a jelenséghez a szokásosnál nagyobb igénybevétel kell, tehát minimum versenypálya kemény féktávokkal, illetve rendszeresen bele kell csúszni az ABS működési tartományába, de elég lehet egy esés is hozzá.

A hiba arra vezethető vissza, hogy a fékdugattyú műanyagból (polifenilén szulfidból) készült, a visszahívás során ezt cserélik alumíniumra. Első körben az Aprilia érintett modelljeit, vagyis az RSV4-eket (2016-2017) és a Tuono 11000-akat (2017) hívták vissza, utána csatlakozott a Ducati is a 2015 és 2018 közötti Panigalékkal, Monster 1200-akkal, Multistradákkal, XDiavel S-ekkel és a Scrambler 800 Café Racerrel. A hírek szerint a KTM lesz a következő.

Az viszont még kérdéses, mi lesz azokkal, akik utólag vásároltak a motorjukhoz Brembo PR16-os főfékhengert tuning szándékkal - igaz, a PR16-ot általában gyártók vásárolják, utólagos tuninghoz általában a Brembo RCS főfékhengereket szoktak választani.