A Moto Morinitől származik a kínaiak új 1200-as V2-ese

2018.01.05. 11:51

Néhány napja írtuk meg a Shineray V2-es motorjait, azóta pedig többen is szóltak, hogy az 1200-as blokk megszólalásig hasonlít Moto Morini Bialbero Corsa Corta blokkjára. A két V2-est egymás mellé téve egyértelmű a rokonság.

morini-and-swm-engines

Mivel ezt a blokkot európai piacra szánják, a szimpla koppintás gyanúját ejthetjük, valószínűbb, hogy sikerült megegyezni a csőd és a tetszhalál között lebegő Moto Morinivel a blokk licenszéről. A Morini történelmében volt már példa motorbeszállításra, igaz, a Morini Franco Motori márkanév alatt ment, melynek csak áttételesen volt köze a Cagiva korszak előtti Morininhez - viszont közvetlenül kapcsolódik a Cagiva korszak után feltámasztott márkához.

Most, hogy tudjuk, honnan származik az 1200-as V2-es, a pontos adatai is ismertek lettek: 1187 köbcenti, 107 x 66 mm-es furat-löket, 87 fokos hengerszög, akár 140 lovas teljesítmény, hatos váltó és Euro4. A kínai cég többi V2-eséhez képest ez egy kiforrott darab, hiszen 2005 óta gyártják, így az új V2-es palettából ez lesz az első, amit sajátmárkás motorkerékpárba építenek. 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.