A Honda magára vállalta a villanyjárművek legnagyobb bajának megoldását

2018.01.13. 09:11

A Honda elkezdte megoldani a villanyjárművek nagy problémáját, hogy mi történik akkor, ha lemerül a jármű, és nincs időd hosszasan töltögetni? Az ötletben nincs semmi nagy csoda vagy csavar, a válasz nagyjából ugyanaz, mint ha lemerül a tévé távkapcsolójában az elem: átrakod az órából vagy bármi másból, és a probléma megoldva. Vagy mint a kifogyó gázpalack: elviszed, és becseréld egy telire. A kulcsszó a szabványosítás, amivel látszólag eddig egyik gyártó sem foglalkozott mélyebben.

A villanyos Honda PCX-et már októberben bemutatták, de nem az volt benne a lényeg, hogy villany hajtja - az ma már netről összerendelt alkatrészekből házilag is megoldható, hanem a két akkumulátor, amely egy új szabvány.

Las Vegasban a CES-en (Consumer Electronics Show - a világ legnagyobb techkiállítása) a Honda egy sor olyan eszközt bemutatott, amelyek ugyanazokat az akkupakkokat használják, mint villany-PCX. Van köztük buggy, önjáró bőrönd és beltéri kerekesszék, a közös a cserélhető akkumulátor, melyek önmagukban hordozható tápegységként is működhetnek. Az egész koncepcióban a forradalmi, hogy létezik hozzájuk töltőgép, amibe behelyezzük a lemerült akkumulátort, lehúzzuk a hitelkártyát és kiveszünk egy feltöltöttet, és ilyen töltő nagyjából bárhol elhelyezhető, ugyanúgy építhető belőlük hálózat, mint benzinkútból vagy bankautomatából.

Az egész egyelőre még csak elvben és prototípusok szintjén létezik, de ha a Honda szabványát más gyártók is átveszik, egy működőképes modell rajzolódik ki - és miért ne venné át más is, elvégre a különleges telefontöltők korszaka is lezárult valahogyan.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.