Bemutatták az új Triumph Speed Triple-t

2018.02.05. 14:53

Az ős-Speeed Triple még 1994-ben jelent meg, és egycsapásra streetfighter ikon lett belőle. A Daytona 900 alapjaira felhúzott naked bike ikon lett - és azóta is folyamatosan fejlesztik, a ma leleplezett új változat például már 150 lóerős.

A blokk maradt 1050 köbcenti, de 105 új alkatrész került bele, hogy még jobban pörögjön - a maximális fordulatszám egy ezressel nőtt. Ezen felül módosították az égéstér formáját, átdolgozták a kipufogórendszert, hogy azzal is optimalizálják a töltéscserét, áttervezték a katalizátort, a reszeltek a hengerfejen, ezeknek köszönhetően a nyomaték 116 Nm-re nőtt. Ezen felül átdolgozták a váltót, új csúszókuplungot terveztek hozzá - ezekre egyrészt a finomabb kapcsolási érzet miatt volt szükség, másrészt a gyorsváltó miatt.

Szintén újdonság az ötcollos TFT műszerfal, melynek a menüjében a bal kormányvégen lévő kis joystick-kel lehet mászkálni és módosítani az elektronika beállításait, ez egyébként megegyezik a Street Triple rendszerével.

Ezen felül új a tempomat, mely az alap S és a csúcs RS kivitelhez egyaránt jár alapáron, a nappali menetfény és az USB aljzat is. A Speed Triple a Continental soktengelyű elmozdulásérzékelőjét használja, és arra épül az összes menetbiztonsági rendszer, beleértve a kanyar-ABS-t is.

Néhány extra csak az RS változathoz jár, ilyen a kulcs nélküli kormányzár és gyújtás - sőt ennél letiltható a kulcsnélküli funkció, ha valaki fél a rendszer feltörhetőségétől. 

A vázon nem módosítottak, a futóművön viszont igen. Az alap S változat minden irányban állítható fordított Showa villát és központi rugóstagot kap, míg az RS futóműelemei az Öhlinstől származnak, hátulra egy TTX36 gátló, előre pedig NIX30 villa kerül. Az S és az RS egyaránt Brembo M4.34-es radiálisan rögzített monoblok féknyereggel érkezik, az új tízküllős felnikre pedig gyárilag Pirelli Diablo Supercorsa gumik kerülnek. 

Az RS három kilóval könnyebb, mint az S, ez főleg olyan apróságokból jön össze, mint a szénszálas első sárvédő és idomok.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.