Hibrid cruiser egy, azaz 1,6 lóerős villanymotorral

2018.02.14. 10:36

Ha rajta tartod az ujjbegyed a motoros világ pulzusán, akkor a TVS neve is ismerős - hatalmas indiai gyártó, amely a BMW-vel közösen gyártja a G 310 sorozatot, sőt, elkészítették a saját sportváltozatukat is. Ezúttal egy önálló tanulmánnyal álltak elő, amely több szempontból is érdekes, de legfőképpen azért, mert hibrid.

tvs-zeppelin-concept-gas-electric-hybrid

A TVS Zeppelin egy benzin-villany hibrid cruiser, de várhatóan nem fogja összekuszálni az európai és az amerikai piacot, ugyanis mindössze 220 köbcentis, és egyetlen hengerrel rendelkezik - bár nincs róla pontos adat, valószínűleg 15-20 lóerő körüli teljesítménnyel bírhat, amelyet egy 1200 wattos, azaz, nagyjából 1,6 lóerős villanymotor egészít ki, amit egy 48 voltos akkumulátor táplál. A 48 voltos akkumulátorok egyébként mostanában kezdenek elterjedni a hibrid hajtásban, elektromos rásegítéses kerékpároktól kezdve az új Audi A8-ig rengeteg helyen használnak ilyet.

A TVS hajtásláncának adatai nem vernek senkit szájon, papíron nem is túl érdekes, de maga a tény, hogy egy motorgyártó hibrid rendszeren dolgozik, már sokkal meglepőbb. A motorkerékpár-ipar mintha átugraná ezt a lépcsőfokot, és benzines szívómotorról egyből a villanymotorra készülne ugrani.

A másik érdekesség, hogy a fényszóró bal oldalához egy apró HD kamerát építettek - a képeken nem igazán látszódik, de ott van, még ha a funkciója nem is teljesen világos. Feltehetően egy beépített dashcamről van szó, ami az indiai közlekedés sajátosságai miatt akár indokolt is lehet arrafelé.

Ahogyan a legtöbb tanulmányról a TVS Zeppelinről is nehéz megjósolni, hogy mi lesz vele - ha tippelni kéne, nem fog megvalósulni, a hibrid hajtás a motorkerékpárok világában egyértelműen zsákutcának tűnik, de ötletnek mindenképpen érdekes.