Elkészült az első Triumph blokkos Moto2-es versenymotor

2018.02.19. 13:42

Az idei szezon az utolsó szezon, amikor még Honda blokkokkal mennek a Moto2-es világbajnokságon, jövőre ugyanis jön az új korszak, és a hatszázas négyhengeresek helyett jönnek a 765 köbcentis háromhengeresek.

Mivel a Moto2-ben mindenki egyforma blokkot használ, a győztest és a vesztest megkülönböztető varázslatot a vázakat gyártó cégek teszik hozzá. Úgy tűnik, a Kalex az első, aki elkészítette a saját vázát az új motorhoz - vagy legalábbis ők az elsők, akik nyilvánosságra hozták, de a legnagyobb beszállítóként ez sem olyan meglepő.

Jelenleg a Kalex uralja a VB-t, 2013-tól folyamatosan az ő vázukkal nyernek, és várhatóan az új blokkal sem lesz nagyon más a helyzet, hatalmas módosításokra nem kell számítani. A Triumph blokk teljesítménye nagyjából egyezni fog a kifutó Hondáéval, kb. 130 lóerő lesz a hátsó keréken, úgy általánosságban elmondható, hogy nem fog látványosan változni a motorok geometriája.

Korábban lehetett hallani olyat, hogy a Triumph-korszak a KTM-nek fog kedvezni, mert az ő térhálós csővázuk modulárisabb, könnyebben átalakítjató, mint egy alumínium hídváz, de a legfrissebb hírek szerint sem a Kalex-nek, sem a Suternak nem kellett nagyon távolról kezdenie az új váz fejlesztését.

Ennek ellenére a 2019-es Moto2-es szezont még az ideinél is jobban várom - legalább van egy év gondolkodni, hogy a Kalex miért tette át a jobb oldalra a kipufogót, míg eddig jellemzően balra vezették ki.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.