Száz éve nem volt ilyen motorkerékpár

2018.02.26. 17:10

Tavaly nyáron jelentette be a Confederate Motors, hogy FA-13 Combat Bomber modelljük kifutása után Curtiss Motorcycles néven folytatják, az egykori pilóta, Glenn Curtiss nevét felvéve. Most bemutatták első motorkerékpárjukat is, amely több mint száz év után viseli újra a Curtiss emblémáját.

Az újdonság egy, a második világháborúban is használt Curtiss-vadászrepülőgéptől kölcsönzi nevét, Warhawknak hívják. Ezzel a géppel kívánnak emléket állítani az első V2-es motorkerékpár atyjának, Glenn Curtiss-nek, és egyben ez lesz a márka utolsó V2-ese is, hiszen a jövőben belső égésű motorokról villanyra váltanak, és a Zeróval közösen fejlesztenek.

A meglehetősen nagy lökettérfogatú, 2163 köbcentis kéthengeres hengerszöge 56,25 fok, teljesítménye 150 lóerő körüli, csúcsnyomatéka pedig 217 newtonméter. A meggyőző erő ellenére közel sem sportmotorról van szó, sőt a szokatlan külsejű géppel vélhetően inkább gyűjteményekben találkozhatunk majd, mint az utcán.

A Curtiss Warhawk gyártását ezekben a napokban már meg is kezdik, mindössze 35 darabos limitált szériát terveznek belőle. Egy-egy példányért 105 ezer dollárt, azaz nagyjából 27 millió forintot kérnek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.