A BMW R 1200 RT a túramotorok között a legnépszerűbb modell, és a mostanában felbukkanó hírek szerint nemsokára jön a modellváltás - amely elsősorban plusz lóerőket fog hozni, hogy a BMW bokszermotorjai katalógusadatban is felvehessék a versenyt a KTM és a Ducati nagy kéthengereseivel.

Valószínűleg az RT fogja először megkapni az új változó szelepvezérléses blokkot. Ahogyan sejteni lehetett, az Alpha Racing nem saját gyönyörködtetésére fejlesztett változó szelepvezérléses GS-t, a fejlesztéseket a gyár finanszírozta.
Az Alpha Racing 146 lóerőt tudott kihozni VVT-vel, a hírek viszont egy 150 lóerős bokszermotorról szólnak - tehát vagy tovább optimalizálták a rendszert, vagy ami valószínűbb, a köbcentin is növeltek, egészen 1250-ig.
Az új blokkal már akár idén találkozhatunk valamelyik nagy kiállításon, Kölnben vagy Milánóban, és 2019-ben el is indulhat a forgalmazás - először az RT-ben, utána pedig jön a többi, az R, az RS és a GS.