Már készül a teljesen új KTM 1290 Super Duke R

2018.03.22. 12:29

2016 végén frissítették utoljára a KTM 1290 Super Duke R-t, vagyis alig egy szezon telt el azóta, hogy a kereskedésekbe került, de már tesztelik a következő generációt. Elavult volna? Dehogy, csak az aktuális blokkal egyszerűen lehetetlen lenne teljesíteni a 2020-ban érkező Euro5-ös emissziós normákat, ezért egy új V2-est építettek.

ktm-super-duke-r

Már az Euro4 bevezetése is három lóerőbe került, de azt még kimozogták, az Euro5 viszont további nagyjából 30%-os kibocsátás-csökkentéssel jár, ami már csúnyán a karakter és a teljesítmény rovására menne - állítólag a 790 Duke-ból azért nem készült R változat, mert az ahhoz szükséges plusz teljesítményt egyszerűen nem tudták volna kihozni az emissziós előírások betartásával.

A KTM valószínűleg nem enged a 170 lóerő fölötti teljesítményből, amihez viszont nagyon kiegyensúlyozott termikus viszonyok kellenek, talán ezért is lesz majdnem kétszer nagyobb a vízhűtő az új modellen, és a katalizátor is lényegesen meg fog nőni.

A váz is újnak tűnik, ha valóban ez a koncepció valósul meg, a térhálós acélcsővázat alumínium hídvázra cserélik - nehéz megmondani, hogy a gyártási költségek vagy az esetleg elérhető súlycsökkentés volt a kiváltó ok.

A másik nagyon látványos újításnak az új hátsó futómű ígérkezik, ugyanis az aktuális modellnél a központi rugóstag közvetlenül a lengővillához kapcsolódik, míg az elcsípett prototípusnál mindez egy himbarendszeren keresztül történik. 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.