El sem hiszem, hogy ezt a V2-est a japánok építették

2018.03.26. 10:29

A Mugen nevet a motoros világban a leginkább az elektromos versenygépekkel kötik össze, amelyekkel évről évre bizonyítanak a Man TT-n. De ez csak apró szelet a Mugen tevékenységéből. A vállalatot Soichiro Honda fia, Hirotoshi hozta létre a hetvenes években (Mugen jelentése: végtelen, korlátlan), hogy Hondákhoz gyártsanak tuningalkatrészeket - jellemzően autókhoz, de motorokhoz is fejlesztenek.

A Tokyo Motor Show-n egy egészen új dolgot mutattak be, egy egy meseszép V2-est. Mármint a szó klasszikus értelmében meseszép, ennyire csodálatos külsejű blokk nagyon-nagyon rég nem készült, nem csak Japánba, sehol. Azt sem érzem túlzásnak, ha valaki kapásból a Vincentre asszociál - nem is véletlenül, a felépítésében hasonlít a 70-es években épített Mugen MRV1000-re, amelyhez az ihletet a Vincent V2-esei adták. Az eredeti MRV egyébként túl drága lett volna a szériagyártáshoz, így elsüllyesztették a projektet.

A mostani blokkot MRV1400-nak hívják, és egy 1400 köbcentis, léghűtéses, OHV (nyomórudas) V2-es. Motort még nem terveztek köré, csak egy alumínium hídvázas bobber sziluettjét photoshopolták köré, és egyelőre csak tapogatóznak vele, gyűjtik a visszajelzéseket. Ha minden klappol, és a piac nyitottnak mutatkozik, akkor legkorábban 2020-ban indítják el a gyártását.