A Honda bemutatta a CBR1000RRW-t, az endurance versenymotorjukat

2018.04.06. 08:47

A Honda idén nagyon nyerni akar a Suzukában a nyolcórás versenyen. A pilótákat még nem ismerjük, de a gépet már igen, a hosszútávú versenyre átalakított Fireblade a CBR1000RRW névre hallgat, és elég sok szempontból eltér Leon Camier  Superbike VB-s RR-től.

Alapvető különbség, hogy a WSBK motor Magneti Marelli motorvezérlőjét a Cosworth elektronikájára cserélték, illetve valódi fényszóró van benne, nem csak egy matrica. Ezeken felül sok kis apróságot is cseréltek, kimondottan a hosszútávú versenyzés kedvéért, ilyenek például a gyorszáras kerékcsavarok, hogy villámgyors legyen a kerékcsere, valamint gyorszárasak a gyárival köszönőviszonyt sem ápoló, berillium-ötvözetű Nissin féknyergek is.

A futómű az Öhlinstől származik, a gumik pedig a Bridgestontól - ez utóbbi azért érdekes, mert az Endurance világbajnokság az utolsó gyorsasági világbajnoki sorozat, ahol szabadon lehet beszállítót választani.

A CBR1000RRW-t ugyan a suzukai versenyre építették, de addig sem egy garázsban fog pihenni, hanem a japán Superbike bajnokságban megy vele Takumi Takahashi - valószínűleg ő lesz az egyik pilóta a nyolcóráson, és mivel a Honda világsztárokat ígért, a másik két versenyző a MotoGP-ből vagy a WSBK-ból fog jönni. Hogy pontosan kik lesznek, még nem tudni, de egyre többet hallani arról, hogy a tavalyi Moto2-es világbajnok Franco Morbidellivel (most MotoGP-ben megy már), illetve a 2005-ös 125-ös világbajnok, most éppen Moto2-ben menő Thomas Lüthivel tárgyalnak.

A suzukai győzelem nagyon fontos a japán gyártóknak, az egyik legrangosabb hazai versenynek tekintik, ezért az elmúlt években egyre gyakrabban indítottak más világbajnoki sorozatban menő gyári pilótákat - ezzel nyert az elmúlt három évben zsinórban a Yamaha. Idén a Kawasaki a Superbike-világbajnok Jonathan Reával erősítette meg a suzukai felállást, ezért sokan úgy gondolják, hogy erre a Honda csak úgy emelhet rá, ha Marc Márquezt indítják.