0,5 lóerővel erősebb lett a Honda PCX125

2018.04.10. 07:54

Keményen belenyúlt a Honda a legnagyobb slágerébe, a PCX125-be, új a forma, a váz, alapáron jár hozzá az ABS és erősebb is lett. A PCX sikeréhez hozzájárult, hogy ez volt Európában az első robogó, mely start-stop elektronikát kapott, illetve egyszerre volt olcsó, takarékos és megbízható. 2016-ban nyúltak hozzá utoljára, akkor az Euro4-kompatibilitás volt a legfontosabb módosítás.

Az új váz a műanyag idomok miatt láthatatlan, de egy acél dupla bölcsővázat fejlesztettek hozzá, amellyel 2,4 kilót takarítottak meg. A tengelytáv két milliméterrel rövidebb lett (1313 mm), a kormányzás geometriája viszont nem változott, a villaszög továbbra is 27 fokos, az első kerék utánfutása pedig 86 mm. A motor menetkész tömege 130 kiló.

Sikerült faragni a kerekeken is egy keveset, a nyolcküllős felnik keskenyebbek és könnyebbek lettek. A 31 mm-es belsőcső-átmérőjű teleszkópvilla változatlan, ahogyan a 89 mm-es első rugóút is, a hátsó rugóstagokat viszont átdolgozták, hátrébb került a bekötési pontjuk, illetve három fokozatban állítható rajtuk a rugóelőfeszítés.

Az első féktárcsa 220 mm-es, a hozzá tartozó nyereg kétdugattyús, míg hátul egy 130 mm-es dobfék található. Az ABS csak az első tárcsát szabályozza, a hátsó kerék szabadon blokkolható. Az egy vezérműtengelyes, kétszelepes, vízhűtéses 125-ös blokk alapjaiban nem új, de reszeltek rajta annyit, hogy tovább forogjon, és így hozzon egy-két extra lóerőt a felső tartományban, ráadásul úgy. hogy alacsony fordulaton nem lett gyengébb. Körülbelül fél lóerővel lett izmosabb, tehát most 12 lóerőt tud 8500-as fordulaton, míg a 11,8 Nm-es csúcsnyomatéka 5000-nél jelentkezik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.