A Suzuki újabb szabadalmakat nyújtott be a turbós kéthengeres motorjához, így minden okunk megvan arra, hogy bízzunk a 2013-ban indított projekt elkészültében. A Recursion tanulmány öt éve debütált Tokióban, aztán pedig 2015-ben ugyanott bemutattak egy ránézésre gyártásra kész darabot - akkor azt hittük, hogy 2017-re elkészül, de még mindig csak szabadalmi rajzokat nézegetünk.
Ebben a pillanatban abban bízunk, hogy idén ősszel leleplezik a végleges változatot, és 2019-ben elindul a forgalmazása. Addig viszont jöjjön, mi az, ami most újdonság. A mostani részletes rajzokon az intercooler és a turbó csöveinek elrendezése látszik tisztán. Olyannyira, hogy bár néhány forrás kompresszoros motorról ír, ezeken a rajzokon tisztán látszik, hogy a kipufogógáz hajtja a turbinát.
Az EX7 kódnevű turbós blokk 700 köbcentis (az első hírek még 588 köbcentiről szóltak), soros kéthengeres lesz, hengerenként négy szeleppel. A teljesítménye a feltöltésnek köszönhetően 100 lóerő lesz, míg a nyomatéka 101 Nm, tehát nagyjából 25-30%-kal lesz erősebb, mint egy hasonló paraméterekkel bíró, szívómotor.