Ezzel ver majd oda a Suzuki a hosszútávú versenyeken

2018.05.06. 11:46

Az Endurance világbajnokságon a Suzuki Endurance Racing Team a mérce, 2001 óta tizenkétszer nyerték meg bajnokságot, vagyis a SERT minden idők legsikeresebb endurance csapata, és a GSX-R1000 pedig a legsikeresebb hosszútávú versenymotor. Idén pedig kimondottan szoros a mezőny, a japán gyártók elképesztő támogatással tolják a gyári alakulataikat, ez pedig erősen megnehezítette a SERT pilótáinak (Vincent Philippe, Etienne Masson és Gregg Black) a dolgát, jelenleg a hatodik helyen állnak. Eddig nem alakultak fényesen a dolgok, a szezonnyitó Bol d'Oron a hetedikek lettek, míg Le Mans-ban a huszonnegyedikek, így 54 pont a lemaradásuk az élen álló F.C.C. TSR Hondához képest.

Most reményt ad nekik az új versenygép, melynek az aktuális GSX-R1000 az alapja - bármennyire is furcsa, eddig a kifutott, nem változó szelepvezérléses GSX-R-t használták. A magyarázat erre egyébként igen egyszerű: azzal volt kellő mennyiségű tapasztalat, illetve a megbízhatóság és a tervezhetőség a hosszútávú versenyeken sokszor fontosabb, mint a teljesítmény vagy a köridő.

Érdemes néhány pillantást vetni az új versenygépre: a gyári Showa futóművet Öhlinsre cserélték, a Brembo féknyergeket Nissinre, a kerekek és a féknyergek gyorszárasak, a kipufogó a Yoshimurától érkezett, a felnikre pedig Dunlop slick-eket húztak.

Ha érdekelnek az endurance versenymotorok:

- Itt írtunk a Honda versenygépéről, a CBR1000RRW-ről
- Itt ki is próbáltunk egy Endurance VB-s BMW S 1000 RR-t
- Itt pedig két Yamaha YZF-R1 endurance versenymotort vizsgáltunk meg



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.