Kínai motorra került a Jawa logó

2018.05.08. 11:41

2016-ban a Jawa halotti máglyája után a Mahindra söpörte össze a hamut, és tavaly már be is jelentették, hogy újraélesztik a márkát. Az első típus a Jawa 350 Special névre hallgat - vagyis visszanyúlnak a sportsikerekkel bearanyozott múltba.

jawa350spec

És jól néz ki, pedig nincs benne nagy trükk: az idomok, a fényezés és az embléma a helyén, de attól ez még egy létező modell kozmetikázása, az alap ugyanis a kínai Shineray XY400-2, mely Európába Mash TT40 néven fut. Sőt, ugyanez idomok nélkül és 445 köbcentivel SWM logóval is kapható.

A Jawa 350 Specialba egy 397 köbcentis, egyhengeres motort építettek, teljesítménye körülbelül 28 lóerő 6500-as fordulaton, tehát nem ez lesz a sebességi rekordok ásza. Pillesúlyúnak sem mondanám, körülbelül 10 kilóval lesz nehezebb, mint a pucér változatok, vagyis körülbelül 170 kilóra lehet számítani. A tank 17 literes, vagyis tisztességes hatótávval rendelkezik.

A Jawa név Indiában jól cseng, vagyis a 350 Special hazai pályán a Royal Enfield egyhengereseinek az ellenfele lesz, de Európába is fognak hozni belőle, ugyanis a típus megfelel az Euro4-es előírásoknak, és ABS-szel is ellátták.

Olvasói pontosítás a témához:
Elvileg a Mahindra egy másik biznisz tudtommal, ezt a cseh Jawa csinálja, nem az, akinek eladták az indiai jogokat. Korábban már a dél-amerikai jogokat is külön adták el. Ez nem az első kínai blokkos, hanem a második. Pontosabban ez már a sokadik kínai blokkos, de most koncentráljunk az új 350-re (mert a 125 és a 250 már korábban is kínai blokkot kapott), csak a 650-ben meg a 350 2T-ben van európai. A Jawa hivatalosan soha nem szűnt meg, bármilyen hihetetlen, végig termeltek, nem volt halotti máglya, és a Sázavába se szórták be  a hamut a Gangesz helyett.