Ütőképes 300-as sportmotoron dolgozik a Suzuki

2018.05.17. 09:37

Tagadhatatlanul lendületet adott a 300-as sportmotoroknak a Supersport300 világbajnokság - a Superbike világbajnokság legkisebb kategóriáját éppen azért írták ki, hogy legyen egy olcsó utánpótlás kategória, mely kedvet csinálhat a fiataloknak az A2-es jogsival kompatibilis motorokhoz. Az ötlet annyira bevált, hogy azóta a környező országokban, sőt, nálunk is indult SSP300 bajnokság.

gsx-r300

Tavaly még a Yamaha volt a legütőképesebb az YZF-R3-mal, de idén eléggé felborultak az erőviszonyok, ugyanis beszállt a KTM az RC390-nel, a Kawasaki pedig 400-asra növelte a kis Ninját - és ezzel a top10-ből el is tűnt a Yamaha. A mezőnyben ott van még a Honda is, de nem az egyhengeres CBR300-zal, hanem a CBR500-zal, mely jelenleg a mezőny legkevésbé sikeres típusa. A Suzuki viszont sehol - de úgy tűnik, rájuk sem kell sokáig várni.

Állítólag már készül a GSX-R300, az SSP300 kompatibilis kis sportmotor - jelenleg is van idomos kis gépük, a GSX250R ránézésre meg is felelne a célnak, de a kissé régi és elavult, hengerenkét két szelepes kéthengeres teljesítményben elmarad a mezőnytől. Az egyelőre csak szabadalmi rajzon létező GSX-R300 szintén kéthengeres lesz, de egy modern, DOHC blokkal, nyolc szeleppel, komolyabb lengővillával és fordított teleszkóppal.

Ha valóban gyártásba küldik - márpedig ez a jelenlegi piaci környezetben elég indokoltnak -, valószínűleg nem magában érkezne, hanem egy naked kivitellel együtt (GSX-S300). Akár már idén is bemutathatják, és 2019-ben indulhat is a forgalmazás, de a Suzuki kicsit sem kapkodós fejlesztési ütemét ismerve nem kizárt, hogy csak 2020-ban indítják útjára a 300-as GSX-R-t.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.