Megfér egymás mellett a kuplung, a váltó és a villanymotor

2018.06.07. 16:05

Az új erőre kapott Gas Gas belépett a súlyosan kísérletező gyártók közé - az új versenyendurók és -krosszmotorok mellett triál-túra és villanyos triálmotort is bemutattak. A TXE hasonló koncepciót követ, mint a Yamaha TY-E, de több apróság is mutatja, többről van szó egyszeri technológiai demónál.

A váz króm-molibdén csövekből készült, a lengővilla alumínium, és a rugóstaghoz himbarendszeren keresztül csatlakozik. Az teleszkópvilla 39 mm-es belsőcső-átmérőjű és 180 milliméter rugóúttal bír, a hátsó rugóút 164 mm - a különleges hajtást leszámítva a komponensek megegyeznek a Gas Gas TXT GP verseny-triáljával, mellyel a gyár versenyzői sorban húzzák be a világbajnoki futamokon a győzelmeket.

A vízhűtésű, szénkefe nélküli villanymotor 20 lóerős, a delejt pedig líthium-ion akkumulátorok adják. Ám ami ennél lényegesen érdekesebb, hogy az erő egy hatsebességes váltón és egy mechanikus kuplungon keresztül jut el a hátsó kerékhez - vagyis a kezelése nem ért el a hagyomány triálmotoroktól.

A TXE-ből mindössze 200 darab készül, a forgalmazás júliusban indul.

Öcsi, egy jó terepezés?

A Gas Gas villanymotor-fejlesztéseinek jót tett a Torrot felvásárlása - az onnan begyűjtött know-how nem csak a TXE-ben köszön vissza, hanem az elektromos gyerekmotorokon is - az E12 egy apró enduró, a T12 pedig egy hasonló alapokra épített triálmotor. Mindkettő teljesítménye 600 és 1500 W között szabályozható.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.