Elkészült az MV Agusta első csodakuplungos motorja

2018.06.11. 15:33

Az MV Agusta bemutatta az első modelljét, melybe már az új okos kuplungjukat szerelik (SCS - Smart Clutch System). Az SCS először a túraendurójuk csúcskivitelébe, a Turismo Veloce Lussóba került bele, és nagyjából bejött, amire számítottunk: egy olyan automata kuplungot vezettek be, melynél megmarad a kuplungkar, vagyis hagyományosan is használható, de egy röpsúlyos szerkezet a fordulatszám függvényében képes automatikusan oldani és zárni a tengelykapcsolót.

mv-agusta-turismo-veloce-lusso-scs

Az a tippünk is bejött, hogy nem teljesen sajátjuk a megoldás, a Rekluse-zal közösen fejlesztették - az amerikai gyártó eddig főleg offroad motorokhoz, quadokhoz és Harley-Davidsonokhoz gyártott automata kuplungot. A rendszer előnye a gyorsváltókhoz képest, hogy automata módban sem megállásnál, sem elindulásnál nem kell hozzányúlni, és mivel mindig az adott fordulatnak megfelelően működik, minden rajt tökéletes lesz.

Az új kuplunggal szerelt Turismo Veloce teljesítménye nem változik, továbbra is 110 lóerőt tud az Euro4-es blokk, viszont új a váltó, a primer hajtás és a kiegyensúlyozótengely - ránézésre pedig az átlátszó kuplungfedélről lehet ezeket a motorokat felismerni.

Az SCS feláras extra lesz az MV Agustánál, nagyjából 220-250 ezer forintos tételt fog jelenteni - ami az alap Turismo Veloce 5,5 milliós induló árához képest sem különösebben nagy tétel.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.