Legalább 215 lóerős lesz az Aprilia új V4-ese

2018.07.06. 11:37

Az Aprilia RSV4 már tíz éves, de ennek ellenére máig az egyik legizgalmasabb superbike, amit kereskedésből kitolhatsz. Sok szempontból mérföldkő volt, például ez volt az első Superbike, amit inerciális mérőegységgel (IMU - elmozdulásmérő) párosított kipörgésgátlóval szereltek, vagyis nem csak a kerekek közti forgáskülönbségből dolgozott, hanem figyelte az oldalgyorsulást is. Ezen felül már a bemutatásakor volt benne elektronikus gázkar, amivel ugyan nem volt első, de az elsők közé tartozott.

Bár az alapok tíz évesek, az Aprilia évről-évre fejlesztette a modellt, ám ha hihetünk a pletykáknak, ennek vége, és 2019-től már egy új blokkot fognak használni, vagy legalábbis olyan mértékig átalakítják, hogy alig lesz olyan része, ami emlékeztetne az aktuális V4-esre.

Állítólag felveszik a kesztyűt, és utánamennek a Ducati Panigale V4-nek, és 215-220 lóerő körüli teljesítményt fognak kipréselni, valamint különválasztják a homológ versenymotort és a lakossági célú sportmotort, azaz lesz egy VB-kompatibilis 1000 köbcentis változat, ami a mostani RF-nek felel meg nagyjából, és lesz egy 1100 köbcentis a népnek, amit aztán egyből rakhatnak is át a naked Tuonoba - ráadásul az új motor már tudni fogja az Euro5-ös szabványt.

Az új blokkhoz új vázat is terveznek, az anyaga marad alumínium, de merevebb és könnyebb lesz, illetve az idomokat is úgy alakítják, hogy azok aerodinamikailag segítsék a motort az úton tartani. Várhatóan 2019 közepére várhatjuk a kész modellt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.