Gyártásra kész a Vespa Elettrica

2018.08.28. 12:26

Szeptemberben történelmi forduló következik a Vespánál: beindítják a villanyrobogójuk, a Vespa Elettrica gyártását. Az E-Vespa formaterve nem hoz újat, maradnak a klasszikus vonalaknál, az önhordó karosszériánál és az egykarú első futóműnél, meghajtásról viszont egy 4 kW-os csúcsteljesítményű, 2 kW-os névleges teljesítményű villanymotor gondoskodik, mellyel akár 95 kilométer is megtehető egy feltöltéssel.

A Vespánál emlegettek egy hibrid X modellt is, amely amolyan range extenderes modell lenne, vagyis a beépített belsőégésű motor közvetlenül nem szólna bele a hajtásba, hanem csak a generátoron keresztül töltené az akkumulátort - ezzel majdnem 200 kilométerre nőne a hatótáv - igaz, tisztán elektromosan csak 50 kilométert tudna, mert a benzintank és a belsőégésű motor miatt csak egy kisebb akkupakk fér el benne.

A Vespa szerint az Elettrica megfelel egy 50-es robogónak, mind teljesítményleadás, mind manőverezhetőség szempontjából. Két üzemmódban használható, power módban dinamikusabban gyorsít, eco-ban pedig a hatótávot próbálja kimaxolni.

A gyártást a Piaggio pontederai üzemében történik majd, vagyis ugyanott, ahol az első Vespa is készült 1946-ban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.