Hengerlekapcsolást vezet be az Indian

2018.08.31. 09:21

A 2019-es Indian Chiel, Springfield és Roadmaster modellek egy meglepő technikai újítással érkeznek: képesek lesznek lekapcsolni a Thunder Stroke fantázianevű V2-es hátsó hengerét. Ilyesmi megoldás régóta létezik az autók világában emissziócsökkentés céljával, sőt, a Superbike VB történelmében is volt hasonló próbálkozás (igaz, ott egészen más volt az ok, a lassú kanyarokban részterhelésen mutatkozó stabilitás miatt), az Indiannál viszont  a komfortot szeretnék ezzel javítani.

Indian-Thunder-Stroke-111-engine

Városi dugónál ugyanis az 1818 köbcentis blokk nyomja a hőt, és ebből a pörzsölésből vennének vissza azzal, hogy ilyenkor a hátsó henger leáll - éppen az, amely egy keresztben (a Moto Guzziban van hosszában a V-motor) beépített levegős V2-nél hűtés szempontjából problémás.

Ahhoz, hogy a henger lekapcsoljon, három feltételnek egyszerre kell teljesülnie:

1. a hátsó henger elérte az üzemi hőfokot.

2. a levegő melegebb 15 foknál.

3. a motorkerékpár áll.

Aztán gázadásra a hátsó henger életre kel, éppen úgy, mint egy start-stop rendszernél. Azon felül, hogy olyankor a blokk kevesebbet fogyaszt és kevesebb hőt termel, további előnye, hogy a hátsó henger túlmelegedésből eredő kopása is mérséklődik, vagyis a blokk hosszabb életű lesz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.