Hengerlekapcsolást vezet be az Indian
A 2019-es Indian Chiel, Springfield és Roadmaster modellek egy meglepő technikai újítással érkeznek: képesek lesznek lekapcsolni a Thunder Stroke fantázianevű V2-es hátsó hengerét. Ilyesmi megoldás régóta létezik az autók világában emissziócsökkentés céljával, sőt, a Superbike VB történelmében is volt hasonló próbálkozás (igaz, ott egészen más volt az ok, a lassú kanyarokban részterhelésen mutatkozó stabilitás miatt), az Indiannál viszont a komfortot szeretnék ezzel javítani.
Városi dugónál ugyanis az 1818 köbcentis blokk nyomja a hőt, és ebből a pörzsölésből vennének vissza azzal, hogy ilyenkor a hátsó henger leáll - éppen az, amely egy keresztben (a Moto Guzziban van hosszában a V-motor) beépített levegős V2-nél hűtés szempontjából problémás.
Ahhoz, hogy a henger lekapcsoljon, három feltételnek egyszerre kell teljesülnie:
1. a hátsó henger elérte az üzemi hőfokot.
2. a levegő melegebb 15 foknál.
3. a motorkerékpár áll.
Aztán gázadásra a hátsó henger életre kel, éppen úgy, mint egy start-stop rendszernél. Azon felül, hogy olyankor a blokk kevesebbet fogyaszt és kevesebb hőt termel, további előnye, hogy a hátsó henger túlmelegedésből eredő kopása is mérséklődik, vagyis a blokk hosszabb életű lesz.