A Kawasaki ZX-10R zseniális sportmotor, az elmúlt években uralja a Superbike VB-t, 2019-re pedig nagyon komolyan megújítják. A frissítés legfontosabb eleme az új hengerfej, melyben egy új himbás szelepmozgatást alkalmaznak, és sikerült 20 százalékkal csökkenteniük a szelepek tömegét - ezzel és a kompaktabb égéstérrel pedig magasabb fordulatszámot érhettek el.
Az új blokkot mind a három új modellváltozat megkapja, vagyis az alap ZX-10R, az elektromos futóművel szerelt ZX-10R SE és a limitált kiadású, homológizációs modell, a ZX-10RR is, és mind a három változatnál a könnyebb beazonosíthatóság kedvéért pirosra festették a szelepfedelet.
Már az alapváltozat sem hajléktalanszálló, 203 lóerővel, le- és felfelé működő gyorsváltóval fejelik meg. Az SE változat ehhez képest futóműben fog többet tudni, megkapja a KECS (Kawasaki Electronic Suspension) névre hallgató elektromos futóművet és kovácsolt Marchesini kerekeket tesznek alá, míg az RR lesz a csúcs, mindössze 500 darabot gyártanak belőle, hogy teljesítsék a világbajnokságon való induláshoz szükséges darabszámot. Az RR különlegessége a Pankl titán hajtókarok, melyekkel 400 grammot spórolnak, és 600-zal tovább tud forogni a motor - amely így ram airrel együtt 204 lóerőt tud szériában. Az SE változat a fentieken felül megkapja az öngyógyító fényezést, melyet a jövőre érkező új H2-n jelentettek be először.
Érdekes, hogy a Kawasaki egyik változatra sem tesz színes kijelzőt, és maradnak a monokróm LCD-nél - valószínűleg szándékos húzás, ugyanis ezzel is erősítik a pályamotor jelleget, a villantós dolgokat pedig meghagyják az utcai modelleknek, például a H2SX-nek.
Ezt az egészen komoly frissítést a ZX-10-nél a Ducati kényszerítette ki - nagyjából egy hónap van csak hátra a Ducati Panigale V4R bemutatójáig, amely a négyhengeres olasz sportmotor 999 köbcentis, homológ versenyváltozata lesz, és minden szempontból ütősebb lesz az aktuális Panigle R-nél.