A BMW szakít az aszimmetrikus fényszórókkal

2018.09.06. 09:45

Jövőre jön az új BMW S 1000 RR, és az első megtekintésre már nem is kell sokat várni, hiszen valamelyik nagy őszi kiállításon leleplezik. A bajorok szerényen csak annyit nyilatkoztak előre, hogy az új RR ugyanakkora paradigmaváltás lesz a literes sportmotorok világában, mint amekkorát az első robbant még 2009-ben.

A műszaki oldalról kevés információnk van, annyit már tudni, hogy visszafelé forgó főtengelye lesz, amely ellensúlyozza a kerekek giroszkópikus hatását, ezáltal könnyebben kezelhető lesz. Ezen felül sejteni lehet, hogy nő a motorerő - sőt, vannak olyan pletykák, amik változó szelepvezérlésről szólnak, de erre semmilyen hivatalos forrás nem utal. Az alumínium hídváz is új lesz, amihez egy térhálós segédváz kapcsolódik, ezenfelül új a lengővilla is.

Fontos fejlesztés, hogy a BMW-nek sikerült megoldania a zajemissziós problémákat is a három részből álló kipufogóval, mely a vég- és a központi dobon kívül tartalmaz még két kamrát a katalizátoroknak.

A kiszivárgott CAD renderekből látszik, hogy a forma teljesen új lesz, szakítanak az eddigi iránnyal, és elengedik az aszimmetrikus fényszórókat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.