Jól áll a karbon a BMW kis sportmotorjának

2018.09.11. 10:27 Módosítva: 2018.09.11. 10:31

A BMW az őszi kiállításokra kilenc, azaz 9 új modellt ígért be, a háromnegyedtucat újdonság bő fele minden bizonnyal az új, változó szelepvezérlésű bokszer-család lesz, vagyis a GS, a GS Adventure, az RT, az R és az RS, lesz új S 1000 RR is, és lesz egy teljesen új sportmotor is, a Supersport300-ba illő BMW G310RR.

A BMW G 310 R és a G 310 GS plattformjára épülő motort a BMW az indiai TVS-szel közösen készíti - a fejlesztés a BMW-nél zajlik, a gyártást viszont kihelyezték Ázsiába. Az egyhengeres kis BMW a Honda CBR300R, a Kawasaki Ninja 400 és a KTM RC390 ellenfele lesz.

A G 310 RR-t a japán BMW Motorrad Days-en villantották meg, bár ott nem egy lakossági példányt állítottak ki, hanem egy full-full extrás, felkészített versenymotort, komplett karbon pályaidom-szettel, matrica-fényszórókkal, titán kipufogórendszerrel, mart versenylábtartókkal - lényegében a SSP300 világbajnokságra felkészítve, minden bizonnyal nem is véletlenül, valószínűleg az a cél.

Műszaki oldalról nem várunk sok újdonságot, hiszen a technikai rész a csutkakormányt leszámítva megegyezik a G 310 R-rel, viszont a külső állatnak ígérkezik, nagyon erősen az S 1000 RR inspirálta az idomokat, az oldalsó kopoltyúkkal és a finom orr-spoilerrel. Sajnos a kedvenc részletem, az ülés alá húzott kipufogó valószínűleg nem kerül szériagyártásba, és a dob teljesen hagyományos módon a motor jobb oldalán lesz.