Eljött a hobbiendurók reneszánsza

2018.09.17. 12:52

Miután a spanyol GasGas megmenekült a csődtől, és irgalmatlan tempójú fejlesztéssel talpra állt, nekiláttak bátran kísérletezni - az első furcsa hibridjük a Contact ES volt, amely egy túra-triál motor - alapjaiban triál, de tettek rá egy jelzés értékű ülést és egy nagyobb tankot, hogy el lehessen távolodni vele a zárt pályáktól. A Contact ES-hez hasonlóan a frissen leleplezett ECRanger is hobbimodell, tehát nem versenycélra gyártották, hanem a műkedvelő endurósoknak. 

A kétütemű, mindössze 108 kilós enduró két méretben készül, 200 illetve 300 köbcentivel. A váz ismerős, ugyanis a versenymodellek króm-molibdén ötvözetű vázára épül. Az állítható futóművet a Kayaba szállítja, elöl 46 mm átmérőjű fordított villát használnak, melynek 270 mm a rugóútja, míg az állítható központi rugóstag 119 mm-en mozog.

A 200-as és a 300-as blokkot egyaránt úgy hangolták, hogy már lentről szépen húzzon, illetve mindkettő megfelel az Euro4-es normáknak. A versenymotoroktól az ülésmagasság is megkülönbözteti, azoknál négy centivel alacsonyabb, azaz 940 mm magasan van a nyereg. A kisebb, 200-as ECRanger 2 050 000 forint, a nagyobb változat pedig ötven rugóval drágább csak - azaz körülbelül fél millióval olcsóbb, mint a hasonló célra szánt KTM Freeride 250F.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.