Erősebb lett a vártnál az Indian utcai flat track motorja

2018.10.02. 13:01

A kölni Intermot kiállításon mutatkozik be az Indian FTR1200, a Scout flat-trackesített verziója, melynek a formai megoldásait az FTR750 versenymotorról mintázták, és ezzel ez lett az első, nem-cruiser Indian.

Az FTR1200-ból két változat készül, az alapmodell mellett lesz egy fullosabb S kivitel. A blokk mindkettőben ugyanaz az 1203 köbcentis, folyadékhűtéses V2-es lesz, ami nagyon hasonlít a Scout 1200 blokkjára, de valójában egészen más.

A sűrítési viszonyt felhúzták 12,5:1-re, sokkal könnyebb a főtengely, nagyobb a furat (102 mm), más a forgattyúsház és más a lengővilla bekötési pontja is. A végeredmény ígéretes, 120 lóerő 8250-es fordulatnál és 115 Nm hatezernél, vagyis lényegesen erősebb lett a vártnál. Az erő aztán egy csúszókuplungon és egy hatgangos váltón keresztül megy hátra a kerékhez.

Az acélcsövekből álló vázzal és a 18-as hátsó, valamint 19-es első kerékkel jól hozza a flat track-es sziluettet, és a felnikre húzott Dunlop DT3-R (új, utcán is használható flat track) abroncsok is feldobják az összképet.

Elektronikák terén az FTR megfelel az európai prémiummárkák színvonalának, van üzemmódkapcsoló három menetprogrammal (sport, standard, rain), kanyar-ABS és kipörgésgátló.

Az alapváltozathoz képest az S kivitel extrája az állítható Sachs futómű és a 4,3 collos színes TFT kijelző. Ezen felül az S modell ABS-e kikapcsolható lesz, míg az alapmodellnél ez az opció nem játszik. A fékeket mindkét modellnél a Brembo szállítja, a 320 milliméteres első tárcsákhoz M4.32 radiás, négydugattyús nyergeket párosítanak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.