Átdolgozta a KTM a 1290 Super Duke R blokkját
Legutoljára tavaly frissítettek a KTM 1290 Super Duke R-en, de a kölni Intermoton már most bemutatták a továbbfejlesztett, 2019-es modellt. A mostani frissítéssel a 2020 januárjában életbe lépő Euro5-ös emissziós előírásnak mennek elébe, ami a mostanihoz képest körülbelül 30%-kal kevesebb kibocsátást vár el. Ezt pedig az aktuális blokkal csak jelentős teljesítményveszteséggel tudták volna elérni.
A blokk tehát hiába néz ki úgy, mint eddig, belül alaposan átdolgozták, és az sem véletlen, hogy a vízhűtő is lényegesen nagyobb lett - így meg tudták tartani a 175 lóerős teljesítményt és a 141 Nm-es csúcsnyomatékot. A katalizátor is jelentősen megnőtt - érdekes egyébként, hogy maradnak a V2-nél, ugyanis az elmúlt években teszteltek V4-es blokkot is a Superduke vázába építve.
A másik fontos újítás a futóművet érinti, eddig a központi rugóstagot közvetlenül a lengővillához kapcsolták, míg a 2019-es modellnél a rugóstag egy himbarendszeren keresztül csatlakozik a lengőkarhoz. Ennek egyik eredménye, hogy szélesebb tartományban állítható a futómű karakterisztikája, másrészt nagyobb szabadságot hagyott a kipufogó elvezetéséhez - illetve feltételezhetően az egykarú hátsó kar is merevebb lett.
A 1290 Super Duke mellett bemutatták az új 1290 Super Duke GT-t is, mely szintén egy Euro5-kompatibilis frissítésen esett át. Az új lámpa-fejidom-szélvédő kombináció a leginkább szembeötlő változás, illetve megkapja a Super Adventure színes TFT műszerfalát, míg a blokk ugyanazokon a fejlesztéseken esett át, mint a Super Duke R V2-ese.