Iszonyatosan penge lett a KTM 790 Duke alapú pályagép

2018.10.05. 16:46

Egy időben összecsukott sportmotorokból készültek pucér streetfighterek, most pedig mintha megfordult volna a világ, egy cég pucér streetfightereket öltöztet fel, és készít belőlük pályamotort. A Krämer Motorcycles versenymotorokat épít, és van némi gyakorlatuk a KTM-ek átalakításában is (itt van például a HKR Evo 2, a 81 lóerős és 125 kilós pályamotor), a napokban pedig bemutatták a legújabb versenymotorjukat, melynek a KTM 790 Duke adja az alapját.

Lényegében csak a 104 lóerős kéthengeres blokkot tartották meg belőle, amihez átalakították a vázat, készítettek egy új lengővillát és módosították a futóművet. Ezen felül megváltak az összes lámpától, a gyári fékektől és burkolatoktól, a segédváztól, csak hogy a végén egy rideg célszerszám legyen belőle.

A Krämer GP2 a nevében is utal a célfelhasználásra: a brit superbike-bajnokság GP2 kategóriájának kiírásához illeszkedik. A GP2 amolyan mezei Moto2, röviden összefoglalva egy prototípus kategória, ahol a futómű és a váz meglehetősen szabadon módosítható, miközben a blokknak lényegében szériának kell maradnia, de a csapatok szabadon válogathatnak a hatszázas négyhengeresek és a 675-ös háromhengeresek között - illetve úgy tűnik, hogy a 790-es kéthengeres is belefér valahogyan.

A Krämer új versenygépéből két kivitelt terveznek, lesz egy alapváltozat, ami egy lakossági pályamotor lesz, a másik pedig egy dedikált versenygép. Az utóbbinál azt ígérik, hogy sikerül tartani a 135 kilós száraz tömeget, ami elképesztően izgalmasan hangzik.

A lakossági verzió sem lesz ólomnehéz, a 140 kilójával a 300-as sportmotoroknál is könnyebb lesz, miközben a teljesítménye bő duplája az SSP300 motorokénak.