Jól áll a kosz a legújabb Ducatinak

2018.10.12. 13:38

A Ducati leleplezte a legújabb modelljét, a Multistrada 1260 Endurót. Ahogyan a név is jelzi, az újdonság lényege, hogy a terepes Multi is megkapja az XDiavelben bemutatott, változó szelepvezérléses DVT1262 blokkot, mely 156 lóerőt és 127 Nm-t tud leadni, ha arról van szó - ha pedig nem kell szélső értékeket mutatnia, akkor sincs stressz, a forgatónyomaték 85%-át már 3500-as fordulattól tudja.

Az elektronikus csomag elképesztően vaskosra sikerült, minden földi jót belepakoltak az olaszok, a kanyar-ABS-től kezdve a kipörgésgátlón és a hill-start assiston át egészen a le-fel egyaránt működő gyorsváltóig. És akkor még nem is szóltunk a  félaktív Sachs futóműről. Ez már szinte a Panigale V4 szintje - apropó, a TFT kijelzőt is átdolgozták, éppen olyanra, mint amilyen a Panigale V4-en is van.

Az előző Multistrada Enduróhoz hasonlóan az új is 19-es első és 17-es hátsó kerékkel érkezik - igaz, spóroltak két kilót - és Pirelli Scorpion Trail II abroncsokat húztak rájuk.

Átfésülték a motor ergonómiáját is, a 2019-es modellnél lejjebb került a súlypont és az ülésmagasság. A motor menetkész tömege egyébként 245 kiló. Dolgoztak még a szervizintervallumon is, amelyet 15 ezer kilométerre toltak ki, ilyen távonként kéri az olajcserét (vagy évente, amelyik előbb következik be, ugye), míg a szelephézagot elég 30 ezer kilométerenként csekkolni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.