Formailag is felnőtt a Yamaha YZF-R3

2018.10.15. 10:16

A tavaly még a Yamaha uralta az SSP300 világbajnokságot, idén viszont a négyszázasra hizlalt Kawasaki Ninja lett a legjobb versenyalap. Bár adta volna magát, hogy a Yamaha is felfúrja a kéthengeresét, megtartották a 321 köbcentis blokkot, és az acélcső vázhoz sem nyúltak, viszont lényegében minden másba belenyúltak.

A forma ugye teljesen új, én még az YZR-M1 MotoGP versenygépet is belelátom, ami viszont ennél sokkal fontosabb, végre ránézésre is tisztességes futómű került alá. A 37 mm-es belsőcső-átmérőjű fordított villát a KYB szállítja, illetve újak a villahidak és a kormánycsutkák is -  ez utóbbiak alumíniumból készülnek és 22 mm-rel rövidebbek lettek.

A 780 mm-es ülésmagassággal így sportosabb az üléspozíció, a motor tömege pedig 167 kiló. A mostani változtatásokkal az R3 komoly lépést tett az többi YZF-R modell felé.

Állítólag az új idomok hét százalékkal javítja a motor légellenállását és a motor végsebessége 8 km/h-val nőtt. Ezen felül további előnye, hogy a menetszelet egyenesen a hűtőre irányítja. Ezen felül új LCD műszerfal került rá, illetve a fényszórók ledesek lettek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.