Visszatér a Ducati szárazkuplunghoz

2018.10.16. 16:50

A Ducati Panigale V4 R (vagy V4 RS, mindkét név esélyes) nem lesz az utcakép szerves része, de attól még elképesztően várjuk: ez lesz a V4-es Panigale homológ versenygép-alapja. A szerencsések pedig láthatták bemutató előtt a Brit Superbike Bajnokság Brands Hatch-i futamán, ahol a  Ducati MotoGP tesztpilótája, Michele Pirro kergette meg.

ducati-panigale-v4-r-bsb
2019-Ducati-Panigale-V4-R-brands-hatch-race-bike-01

Eddig annyit tudunk a V4 R-ről, hogy 1000 köbcentis lesz - az alap V4 1103 köbcentis -, illetve big bang gyújtást használnak majd, de a visszafelé forgó főtengelyhez és a desmo vezérléshez nem nyúlnak. Ezen felül sejthető, hogy már szériában is 210 lóerő fölötti teljesítményt tud, az ára pedig körülbelül 11 millió forint lesz. 

A brit versenyhétvégén született képek és videók alapján látszik, hogy a V4 R (vagy RS) idomain extra nagy nyílások lesznek, illetve visszatér a szárazkuplung is - a ducatisok fétise ez a megoldás, de igazi előnyei versenymotoroknál érvényesülnek, a homológ V4 pedig eleve versenygépnek készül.

Érdekes az is, hogy a tank mintha az ülés alá került volna, mert elöl a helyet teljesen kitölti az airbox. Szintén a levegő áramlása lehet annak az oka, hogy a fejidom nyílásait is átdolgozták.

Amennyire tudni lehet, a V4 R már a korábbi teszteken is jól teljesített, ezek alapján már az első versenyszezonjában is eredményeket várnak a típustól. A Ducati 2011-ben nyert utoljára a Superbike világbajnokságon, akkor a 1098 R-rel Carlos Checa gyűjtötte a legtöbb pontot, azóta egy Superstock 1000 VB cím jött össze a Panigaléval 2014-ben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.