A KTM mostanában keményen pörgeti a fejlesztéseket, az alig két éves 1090 Adventure-t - ami részben a 1050 Adventure-t és a 1190 Adventure-t is váltotta - máris frissítik. Az újítások túlnyomó része esztétikai, és csak kevés funkcionális fejlesztésre számíthatunk, leginkább a motor első részének formavilágát szabják át, mégpedig úgy, hogy jobban hasonlítson a két héten belül érkező KTM 790 Adventure-re.
Ez azt jelenti, hogy a 1190 vonalait elengedve más lesz a lámpa, a műszerfal, illetve a tanknál visszatérnek a 990 szériánál használt, két oldalon mélyre leengedett megoldáshoz, ezzel javítva a motor egyensúlyát és súlypontját.
Az új idomszettet légcsatornában fejlesztették, hogy minél jobban védje a motorost az időjárás viszontagságaitól. A műszerfal várhatóan felzárkózik a 1290 nagy, halradar-szerű TFT kijelzőjéhez.
A 1090 frissítésével és a 790 bemutatásával a KTM-nek teljes lesz a kéthengeres túraenduró-kínálata, a közepestől a nagyon keresztül a csillagromboló kaliberű 1290-ig szépen lefedik a piacot, és ha hihetünk a pletykáknak, már dolgoznak a 390 Duke alapú belépő modellen - egyedül egy igazán hardcore raligép, egy 690 Adventure az, amiről fájóan semmi hír.