A Triumph fél úton a októberi Intermot és a novemberi EICMA között bemutatta a Scrambler 1200-at, mely két változatban készül majd (XC és XE), és mindkét kivitel a soros kéthengeres, 1200-as vízhűtésű blokk köré épül, melynek teljesítménye 89 lóerő, a legnagyobb nyomatéka pedig 110 Nm - ezt a blokkot a Thruxtonból és a Bonneville-ből már jól ismerjük.
Az új modellek megkapják a Triumph legújabb fejlesztéseit, például az üzemmódkapcsolót, a kipörgésgátlót és a második generációs, színes TFT kijelzőt, valamint a kulcsnélküli indítást. Az XE változathoz jár extrába az Offroad Pro üzemmód és az IMU-vezérelt (hattengelyű elmozdulásmérő egység) kanyar-ABS.
Mindkét változat teljesen ledes világítást kapott, illetve okosságnak ott van még a csúszókuplung, a tempomat és az USB kivezetés, ezen felül a drágább XE kivitelnél alapáron jár a kézvédő és a fűthető markolat.
Az XE és az XC között a különbség a futóműben rejlik. A kerékméret azonos, elöl 21-es, hátul 17-es gumikat hordanak, de az XE lengővillája 3,2 centivel hosszabb, illetve a futóműve is alkalmasabb a terepezésre: ugyan mindkét modellbe Öhlins hátsó rugóstagok kerültek, az XC 200, az XE 250 mm hátsó rugóúttal rendelkezik. Az első futóművük sem egyforma, bár mindkettőt a Showa szállítja és minden paraméterükben állíthatók, az egyik 45 mm átmérőjű és 200 mm rugóúttal bír, a másiknál (az XE-nél) 47 mm a belsőcső-átmérő és 250 mm-t tud berugózni.
Az XE változat az eltérő futómű miatt hosszabb négy centivel és az ülésmagasság három centivel magasabb. A fékrendszer viszont azonos, elöl 320-as tárcsákba harapnak az M50-es, négydugattyús monoblok Brembo nyergek, míg hátul 255 milliméteres tárcsákhoz kapcsoltak kétdugattyús nyergeket.
Egy európai csúcsmodell nem maradhat villantós extra nélkül, így a Scrambler 1200-ba is építettek egy világon először extrát: ez az első motor, amiben gyári GoPro támogatás van, tehát a vezeték nélküli rendszeren párosított kamera felvételét a műszerfalról lehet indítani és leállítani.