2000 köbcentinek elégnek kell lennie

2018.10.29. 13:29 Módosítva: 2018.10.29. 13:33

A dél-nyugat angliai Moto Corsa egy motorkereskedés, ahol Apriliák, MV Agusták, Nortonok, Energicák, Brough Superiorok, Guzzik és Royal Enfieldek kaphatók, de idén gondoltak egy nagyot, és a cég bemutatta a saját, kis szériás típusát, melyből mindössze húsz darab készül: ez lesz a Moto Corsa 2K, egyenként nagyjából 14-15 millió forintos áron. Na de mit adnak ennyiért?

A blokk az S&S X-Wedge nevű kéthengeresének a 1961 köbcentis változata, mely ebben a motorban 100 lóerőt és 177 Nm nyomatékot tud, melyet egy ötgangos váltón és lánchajtáson keresztül jut el a hátsó kerékre. Ezt a blokkot jellemzően cruiserekben használják, de nem kizárólag: ugyanilyen X-Wedge-eket látni a nagyon hasonló felépítésű Avintonokban is.

Hogy ne tunya lustaság legyen a motorból, a fejlesztéssel Tony Scottot és T3 Racinget bízták meg - ők építették a Spirit Moto2 versenymotort, amelyik tavaly futamgyőzelmet is szerzett a Brit Supersport bajnokságban.

A cél az volt, hogy a 2K egy bivaly gép legyen, jó futóművel és fékkel. Ezért karbon Dymag felniket és Öhlins futóművet tettek alá, a fékrendszert pedig a Beringertől vásárolták össze. Amit csak lehetett, CNC-vel marták ki alumíniumból, illetve igyekeztek minél több szénszálat használni. A fejlesztés közben olyan megoldandó problémákkal szembesültek, hogy a tankban lévő benzint hidegen kéne tartani, annak ellenére, hogy két darab, ezer köbcentis, léghűtéses henger pöfög alatta. Ezért extra hűtőbordákat helyeztek el a szelepfedélen, a tank pedig kapott egy különleges hővédő bevonatot.

A lengővillát kézzel hegesztik alumíniumból, és külön figyelmet szenteltek már a tervezésének is, elvégre el kell viselnie két Fireblade-nyi nyomatékot, melyet a 66 milliméteres torokátmérőjű befecskendezővel táplált S&S blokk szabadít a láncra. A Moto Corsa már várja a megrendeléseket, és ígéretük szerint jövőre el is kezdik a gyártást.