Állat lett a Yamaha Ténéré 700

2018.11.06. 13:33

A tegnap bemutatott Yamaha Ténéré 700 után azzal az érzéssel dőlhet hátra a terepre vágyó motoros, hogy megérte várni. Mivel az utóbbi hónapokban az utolsó részletek is kiszivárogtak, nagy újdonságok nem derültek ki róla - a műszaki oldalról amúgy sem számíthattunk meglepetésekre, hiszen az MT0-7 alapjaira épül a típus.

A soros kéthengeres blokk 689 köbcentis, teljesítménye 72 lóerő, a legnagyobb nyomatéka 68 Nm. A menetkész tömege 205 kiló, a tankja pedig 16 literes, tehát nem lett sem ólomnehéz, sem kis hatótávú. A váz teljesen új, kimondottan ehhez a típushoz készült - a Yamaha szerint azért volt erre szükség, mert így tudtak jó kezelhetőséget és ideális geometriát elérni. Sajnos a segédváz nem csavarozott, hanem a fővázhoz hegesztéssel kapcsolódik, vagyis egy szerencsétlen hanyattesés javítási költségei magasak lesznek.

A terepes képességei jónak ígérkeznek, elöl 21-es, hátul 18-as felnit találunk, és ezekben a méretekben igen jó terepgumikat kapni. Az ülésmagasság 88 centi, a szabad hasmagassága 24,1 cm, míg a rugút elöl 21, hátul 20 centi, vagyis ezek már komolyan vehető, határozottan endurós paraméterek.

A fordított, 43 mm belsőcső-átmérőjű első villa minden paraméterében állítható, míg a központi rugóstagon a rugóelőfeszítés és a húzófokozati csillapítás csavargatható. A fékrendszert a Brembo szállítja, elöl két darab 282 mm-es, hátul pedig egy 245 mm-es tárcsa lassít.

A központi LCD kijelző stílusában a ralimotorok roadbookját idézi, míg a ledes fényszórók csak szimplán jól néznek ki - nem kell nagyon hunyorogni, hogy belelássuk a Dakar versenymotorjait. Mit mondjak, sikerült a Ténéré gének átörökítése!