Több erő, több okosság, kisebb tömeg

2018.11.06. 09:37

A 2019-es évre a Ducati alaposan frissítette a Hypermotardot, ez lett a Hypermotard 950. Teljesítményben nincs nagy forradalom, mindössze négy lóerővel lesz erősebb, így összesen 112 lóerőt tud. A blokk viszont könnyebb, az átfésült, 937 köbcentis Testastretta 11° nevű V2-esből három kilót faragtak.

Érdekesebb, hogy a motor felszereltsége hogyan változott: a TFT műszerfal csak apróság, az igazi előrelépés az elektronikában van. Az egyik legfontosabb a kanyar-ABS és a hátsó kerék csúszásszabályzója, ezek ugyanazok, mint amit a Panigale V4S-ben mutattak be először. Ezen felül van IMU-vezérelt kipörgésgátló, egykerék-gátló és le- és felfelé működő gyorsváltó - ez utóbbi az SP kivitelnél szériában jár, az alapmodellnél pedig feláras extra.

A Hypermotard 950-nél az ergonómiát is átdolgozták, az ülés a karcsúbb lett, így alacsonyabb motorosoknak is biztosabban leér majd a lába. Ezen felül mind a fékhez, mind a hidrokuplunghoz radiális főhenger tartozik.

Az SP-jellel ellátott csúcskivitel a fent említetteken kívül kovácsolt Marchesini kerekeket, hosszabb rugóutakat, Öhlins futóművet és három fokkal nagyobb maximális dőlésszöget kap.

A Hypermotard frissítése mellett leleplezték még a Multistrada 950 S-t, melyből az S betű az extra felszereltségre utal. A legfontosabb luxuskiegészítő a Skyhook elektronikus félaktív futómű, illetve jár még hozzá kétirányú gyorsváltó, ledes fényszóró, TFT kijelző - a küllős felni pedig opciós tétel. Ahogyan a Ducati összes 2019-es újdonsága, a Multistrada 950 S is megkapja a kanyar-ABS-t.

A teljesítménye 111 lóerő, a nyomatéka 96 Nm, a teletankolt tömege pedig 230 kiló.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.