Középtájon erősítette legnagyobbat a Honda

2018.11.07. 16:08

A Honda nem az előre nem látott meglepetések mestere, tehát az egyik idei újdonságuk a már többször megjósolt Honda CB650F, amely alapjait tekintve visszafogottan változott csak, stílusában viszont felzárkózott a CB125R, CB300R és a CB1000R-hez.

A Neo Sports Café formanyelvvel technikai újítások is érkeztek, ilyen például az átdolgozott váz és tank, melyekkel hat kilót spóroltak a tömegen. Emellett a motorban találtak még 1000 fordulat/percet, amivel a csúcson 5%-kal erősebb lett a CB.

Az 1,9 kilóval könnyebb vázat a nyaknál megerősítették, míg az oldalsó része rugalmasabb lett. A futóművet igényesebbre cserélték, elöl már egy 41-es Showa SFF villát találni állítható előfeszítéssel és húzófokozati csillapítással, illetve újak a radiális Nissin nyergek és a 310 mm-es féktárcsák, ahogyan a felnik is frissek.

Az üléspozíció agresszívabb lett, a kormány 1,3 centivel előrébb és 8 mm-rel mélyebbre került, a lábtartók pedig 3 mm-rel hátrább és 6 mm-rel magasabbra költöztek.

Ha már frissítették a műszaki alapokat is, adta magát, hogy az idomos CBR650F-et is gatyába rázzák, ebből lett a CBR650R, mely formájában most már a CBR1000RR-re hasonlít. Műszaki oldalon ugyanazokat a frissítéseket kapta, mint a pucér változat, tehát jobb súly-lóerő arányt (8%), tovább forgó, így erősebb blokkot, ügyesebb vázat és sportosabb üléspozíciót. Ezen felül újdonság, hogy az extralistára felkerült a gyorsváltó.