Nem lehet rossz, ha a Superbike legenda is elégedett vele

2018.11.08. 15:15

Ismét nagyot gurított a CCM. Az elmúlt másfél évben óriási lendületet kaptak, és egy újabb modellel rukkoltak elő. A roadster jellegű alap Spitfire, a Scrambler, a Flat Tracker és a Bobber után itt a Spitfire Foggy, melynek tervezésében a négyszeres Superbike világbajnok Carl Fogarty segédkezett.

CCM Spitfire Foggy
CCM Spitfire Foggy

Foggy már volt közreműködő különböző superbike motorok fejlesztésében, de ez a projekt más volt, itt szinte nulláról terveztek egy új modellt. Fogarty és a CCM igazgatója jó barátok, így már korábban is figyelemmel kísérte a CCM-et és a jövőben még többet segít majd nekik.

Az idomok szénszálas műanyagból készültek, így a motor tömege mindössze 142 kg, míg a sztenderd Spitfire-höz képest 10 lóerővel erősebbre hangolták a motort. Az aranyszínű váz és a kerekek a vérvörös idomokkal Foggy Ducati versenymotorját idézik, és ezt még olyan apróságokkal is kiegészítik, mint a Michelin, Agip és Foggy matricák. Továbbá van rajta egy alumínium plakett és a bajnok aláírása, hogy véletlen se tévesszük el, hogy ez egy különkiadás.

foggy-18
foggy-20

Foggynak a legfontosabb az volt, hogy könnyű és kezes motort alkossanak. Ennek érdekében előre Marzocchi villát, hátra pedig K-Tech rúgóstagot tettek. A 17"-os kerekek megállításáért HEL féknyergek felelnek. Café Racer és Flat Track stílusú kormánnyal is kapható lesz.

A tesztelés után Fogarty azt nyilatkozta, hogy a motor olyan lett, amilyennek szerette volna, így valószínűleg nem a garázsában fog porosodni a számára készült példány. Azzal együtt 301 darab készítését tervezi a CCM. Érdekesség, hogy ez a különkiadás lesz így a legnagyobb példányszámú Spitfire, ugyanis az eddigiekből jellemzően 250 készült. Valószínűleg így is elkapkodják, még a gyártás előtt.

foggy-16