Pornográfia a pályamotorozás és a dizájn határán

2018.11.08. 15:15

Így utólag már kicsit bánom, hogy ellőttem a szuperlatívuszokat a Husqvarna 701 Svartpilen kapcsán, mert ha valamitől igazán önkívületi állapotba kerültem, az a Husqvarna Vitpilen 701 Aero Concept, amit röviden összefoglalhatunk azzal, hogy csutkakormányos, idomos, egyhengeres pályamotor, de ez pont nem fedi a lényeget.

A lényeg ugyanis az, hogy úgy pályára való célszerszám, hogy közben annyi fantasztikus dizájnmegoldás van benne, amitől múzeumban lenne a helye.

A koncepció amúgy adja magát, nem véletlen, hogy a pillekönnyű pályamotorokra szakosodott Krämer már épített hasonlót, fogták a 690 Duke blokkját, és tuti versenymotort építettek köré. A Husqvarna tanulmányánál annyi a különbség, hogy kicsit kevésbé vették komolyan a versenyhasználatot, cserébe a formatervezők szabadon kiélhették magukat.

Az oldalsó idomok, a teli hátsó felni, a zseniális far, a ezer szögben hajló és törő fejidom, mind-mind zseniális, miközben a műszaki tartalom megmaradt - bárcsak jönne szériában is. Akár így, lámpa, tükrök és rendszám nélkül.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.