A Royal Enfieldet sem kell félteni, ha ilyet tudnak

2018.11.09. 14:40

A Royal Enfield KX bobber tanulmányt nem láttuk jönni: nem csak a bobber stílus és annak hipermodern részletei meglepőek, hanem már maga a blokk is. Az új kéthengereseik eddig párhuzamosak voltak, itt pedig egy V motort látunk.

A Royal Enfield KX nem előkép nélküli tanulmány, ugyanis 1938-ban gyártottak ilyen néven, 1140 köbcentis, léghűtésű V2-es motorral, ez pedig annak az újragondolt változata lehetne - a feltételes mód azért különösen fontos, mert egyszeri showelemről van szó, amelynek nem tervezik a szériagyártását (aztán térjünk vissza erre 12 hónap múlva).

Állítólag a tervezőcsapat hat hónap alatt dobta össze a KX tanulmányt, melynek a közepén egy 838 köbcentis V2-est látni, de hasonlóan érdekes az is, ami körülötte van: egy merevnek tűnő, de az ülés alá rejtetett rugóstaggal mégis rugózó váz, Hossack stílusú első futómű, radiális féknyergek és érdekes kipufogók etetik a szemet, az pedig külön hálás, hogy szépen elrejtették a zavaró vezetékeket.

A vázban a rugózáson kívül is van trükk, például a légszűrőház a váz része, a blokk pedig a látszattal ellenben teherviselő elem, illetve ez a világ első, egykarú lengővillás softail váza.