Fél RSV4 blokk köré épített hatkilós sportmotort az Aprilia

2018.11.09. 08:19

Pár hónapja ütötte fel a fejét  a hatkilós Aprilia sportmotorról szóló pletyka , az EICMA-n pedig mindez valósággá vált, még ha egyelőre csak egy tanulmányról van szó. 

Az Aprilia RS 660 Concept a Supertwin kategóriába érkezik, vagyis nem a sornégyes szupersportmotorok ellenfele lesz, hanem 650-es kéthengereseknek. A blokk lényegében egy fél Tuono 1100/RSV4 1100, abból is két első henger, vagyis soros elrendezésű - a sorkettő mellett szól, hogy lényegesen olcsóbb gyártani, például fele annyi precízen illesztett hengerfejre van szükség. A tanulmány legérdekesebb pontja az aktív aerodinamikai rendszer (Aprilia Active Aerodynamics - A3), melyhez hasonlót a Formula-1-ben láthattunk.

Az RS 660 tanulmány igényes alumínium vázat és lengővillát kapott, ezekbe könnyen belelátom az RS250-et, a blokkot pedig teherviselő elemként építették be. A rugóstag himbarendszer nélkül kacsplódik a lengővillához, amiről az Aprilia azt mondta, hogy így jobbak a visszajelzések, súlyt spórolnak és jobban néz ki.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.