Mégsem kapott plusz teljesítményt a Honda CBR1000RR

2018.11.12. 12:37

A Honda CBR1000RR-nél ha nem is vártunk új motort, megettük a teljesítménynövelésről szóló pletykákat, és számítottunk a 200 lóra, de hiába. 2019-re frissítik ugyan a Fireblade-et, de inkább csak finomhangolnak rajta, felhergelésről szó sincs.

2019-Honda-CBR1000RR-04

Az egyik újítás a Honda Selectable Torque Control (HSTC) nevű kipörgésgátló, mely pontosabban beállítható és finomabban, precízebben működő rendszer a korábbinál.

Másodszor van egy új, különválasztott wheelie control, amely lehetővé teszi, hogy a kipörgésgátló állásától függetlenül szabályozza a motor ágaskodási hajlamát, illetve beavatkozáskor nem lecsapja a motor első kerekét, hanem a korábbinál finomabban ejti vissza a földre. Ezekkel együtt a műszerfal is változik, a menüben a teljesítmény, a motorfék és a HSTC beállításai mellett ott van W menü is, amelyben három fokozatban hangolható a wheelie controll.

A harmadik újítás a fojtószelep vezérlését érinti, amelynek köszönhetően a motor 45%-kal gyorsabban ejti a fordulatot, és valamivel szabadabban pörög fel, ez pedig kanyarbejáratnál és kigyorsításnál jelent előnyt. Főleg akkor, ha a motor pályagumival, versenypályára belőtt, agresszív módban megy, olyankor sokkal hatékonyabban ugrik részterhelésről teljes gázra.

A negyedik számottevő újítás az ABS-t érinti, új algoritmust írtak hozzá, amivel csökkentették a beavatkozási időt, amivel hatékonyabb lassulást sikerült elérniük. Arról sajnos nem tudni, hogy az elektronika frissítései feltölthetők-e a korábbi modellre.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.