Most tényleg megtörhet a Kawasaki nyomasztó egyeduralma

2018.11.12. 09:44

Az elmúlt években a Superbike világbajnokság kicsit elsivatagosodott, és a Kawasaki kőkemény uralma betonként megkötött - látszólag a Ducatin kívül nem is törte magát nagyon senki, hogy felvegye velük a versenyt. A Kawasaki az elmúlt években rengeteg pénzt költött, hogy övék legyen a legjobb versenymotor a mezőnyben, és kiélvezték, hogy a MotoGP-től távol maradva nem kellett megosztani a kapacitásokat. Na, jövőre ennek vége lehet.

Egyrészt a Ducati elengedte a kéthengeres versenymotort, és belátták, hogy ha az aktuális szabályrendszer a négyhengereseknek kedvez, akkor lépniük kell. És léptek, ráadásul így rengeteg megoldást át tudtak emelni a MotoGP-ből a V4-esükhöz, és bemutatták a Panigale V4 R-t, amely versenykipufogóval 234 lóerőt tud - alapból. Ráadásul a Ducati jövőre két olyan pilótával áll rajthoz, akik ki is tudják használni a motorban lévő lehetőségeket: Chaz Davies és a MotoGP-ből igazolt Alvaro Bautista meg fogják szorongatni Reát.

Az új V4-es versenygépéről a gyár két tesztpilótája, Lorenzo Zanetti és Michele Pirro azt mondták, hogy szignifikánsabb ügyesebb és gyorsabb a kifutó V2-es Panigaléknál, amiben szerepe lehet a MotoGP-ből érkező aerodinamikai szárnyak. Szóval komoly ellenfél lesz jövőre a 16 ezret forgó V4-es.

A Ducati mellett a BMW is újra fenyegető ellenfél lehet a napokban bemutatott új S 1000 RR-rel, melynek a fejlesztésénél besegített a Shaun Muir Racing. Hogy ne csak a motor legyen fenyegető, két erős pilótát is szereztek: 2013 világbajnoka, a Kawasakitól frissen elküldött Tom Sykesés a Superstock Európa-bajnok Markus Reitenberger kap gyári támogatást.

Emellett úgy tűnik, a Hondánál is megelégelték, hogy Toseland 2007-es győzelme óta nem tudtak Superbike-ban világbajnokok lenni, ezért egy új gyári támogatású csapatot raktak össze Moriwaki Engineeringgel és az Althea Racinggel, a pilóták pedig Leon Camier és Ryuichi Kiyonari lesznek. Az új, egyelőre név nélküli csapat a Ten Kate helyét veszi át - ez utóbbi 2004 óta képviselte a Hondát a világbajnokságon.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.