Panigale V4 RS19: ez maga A VERSENYGÉP

2018.11.13. 09:32

Ha ebbe a hírbe belekattintottál, akkor feltételezem olvastad már a Ducati Panigale V4 R-ről szóló hírt is - a 998 köbcentis, alapból 217 lóerős versenymotor-alapról, mely hirtelen a világ egyik legerősebb utcai motorja lett. Na, a Ducati most mellégurította Panigale V4 RS19-et, ami nem más, mint a gyári versenyváltozat, vagy nevezzük production racernek, tehát a versenycsapatoknak árult, pályakész változat. Ez az, amit jövőre a világbajnokságon látni fogunk Chaz Davies és Alvaro Bautista alatt.

Mivel ez úgy versenymotor, ahogy van, lámpát, tükröket, irányjelzőt vagy rendszámot teljesen felesleges keresni rajta. Ez fegyver, célszerszám, amelyet arra fejlesztettek ki, hogy megtörje Jonathan Rea és a Kawasaki egyeduralmát.

Az idomok karbonszálasak, alapból megkapja a V4 R-hez is rendelhető racing kipufogórendszert, mellyel 231 lóerő a teljesítménye, de valószínűleg a világbajnokságon induló V4 RS19-ek ennél is erősebbek lesznek. A blokkban egyébként rengeteg megoldást a MotoGP versenygépből vettek át, valószínűleg nem túlzunk, ha azt állítjuk, hogy még soha nem állt ennyire közel egymáshoz a két sorozat technikája.

A menetkész tömege 168 kiló, vagyis a Superbike VB szabályrendszere szerint előírt minimum, illetve érdemes alaposan megnézni a képeket: mintha a tankot hátrébb vitték volna, mélyen be a segédváz alá, hogy jobb legyen a tömegelosztás, illetve nagyobb szabadságot nyertek ezzel az ideális méretű és formájú airbox kialakításához.

Az viszont kicsit sajnálatos, hogy míg a V4 RS19 kémfotóin száraz kuplungot láttunk, az EICMA-n bemutatott darabokon viszont mintha olajfürdős szerkezet lenne - úgy tűnik, sok prototípus futott párhuzamosan, és néhány ígéretes megoldást kénytelenek voltak elvetni. Cserébe egy jó hír: pár hónap múlva már láthatjuk is debütálni a Superbike VB Phlip Island-i nyitófutamán az új V4-es gépeket.